Rustdag in Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Rustdag in Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Rustdag in Maastricht

Door: Ben Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 April 2011 | Nederland, Maastricht

Het laatste stukje Nederland op mijn route langs de GR5. Vandaag van Lanaken naar Maastricht gelopen en gun mezelf morgen een rustdag. Ruim 400 wandelkms van Den Haag en 270 sinds ik op 1 april in Bergen op Zoom gestart ben. Op de wandelboom aldaar stond de afstand naar Nice aangegeven als 2150km. Ik was dan ook verbaasd toen vanmorgen op de Pietersberg de afstand doodleuk werd aangegeven als 2510km! Nou ja: we zien wel.

De route door het Belgische Haspengauw was heel mooi met doorlopend bloesem. De pijntjes zijn wel weg en ik heb ontdekt dat je wel een wwek nodig hebt om je lichaam te laten wennen aan deze inspanning. Maar het is de moeite waard!
De weinige mensen die je tegenkomt spreken je allemaal aan. Zo liep ik gisteren eerst met een oud mannetje op (2kmpu) die verhalen uit zijn diensttijd ging vertellen (doen ze allemaal nav rugzak). Hij nodigde me uit voor een kopje soep bij hem thuis. Vlak daarna liep ik op met iemand die trainde voor de Pelgrimsroute (6kmpu). Dat zijn vaak pensionados die gelijk na hun pensioen op pad gaan.

Sommige mensen vinden een gewicht van 15kg te veel, maar laat me uitleggen dat je dit wel nodig hebt als je alleen op pad gaat. Als je met z'n 2en bent kun je de gezamenlijke tube tandpasta en reisboeken nog verdelen maar hier gaat dat niet. Bovendien moet je qua kleding berekent zijn op winterse omstandigheden. Desondanks heb ik nog eens kritisch in de rugzak gekeken en ca anderhalve kilo naar huis gestuurd.

Genoeg voor vandaag, foto's lukt weer niet. morgen rustdag en donderdag pal om de zuid de Ardennen in.

Groeten
Ben

  • 12 April 2011 - 16:40

    Inga:

    hoi Ben
    Maastricht is ons lievelings stadje,dus ik hoop dat je er een gezellige rustdag hebt,er is daar zoveel te zien
    waar gaat de reis morgen naar toe?
    nog veel wandelplezier
    wij denken hier vaak aan jou als we zelf met Clarisse aan het wandelen zijn
    grts en knuffel
    inga en bert

  • 12 April 2011 - 17:27

    Arian + Alex:

    Leuk al die medewandelaars. Lekker nog wat gewicht geloosd en dan een biertie in 't zonnetje op 't Vreithof. Vandaag de badkamerkast bij tante Trees bekeken en afgekeurd voor gebruik. Vervolgens door naar Ikea zonder ma. Rustig even gekeken naar bruikbaar spul voor ma en Jolijn. Morgen ga ik de nieuwe stofzuiger naar Jolijn brengen en nog wat boodschappen met haar doen. Nog even en we zwemmen met een zuurstoffles in de Rode Zee. Tickets zijn net aangekomen. Geniet ze!

  • 12 April 2011 - 17:51

    Hans En Ina:

    wat heerlijk om te lezen dat er ook nog GEWONE mensen bestaan met wie je zomaar kan oplopen en soep kan eten bij een vreemde.In deze tijd ga je toch wel twijfelen of deze mensen er nog wel zijn of dat het alleen maar ellende is wat mensen elkaar aan doen.
    geniet er maar lekker van en ik hoop dat die afstand naar nice toch nog mee gaat vallen, maar daar zal je in de volgende jaren achetr komen.
    groetjes Hans en Ina

  • 12 April 2011 - 18:07

    Karin:

    Jammer dat ik er nu even niet bij kan zijn in Maastricht maarja er moet er toch 1 zijn die de kost verdient.
    Misschien heb je morgen nog even tijd om naar het kunstwinkeltje te kijken of het schilderij er nog hangt wat we zo mooi vonden.
    Geniet van de rustdag want daarna moet je er weer tegenaan.
    groetjes karin

  • 12 April 2011 - 18:12

    Piet En Ellen:

    Ga je morgen een stadswandeling in Maastricht maken ??!!. Koffie met een stuk vlaai heb je volgens ons zeker verdiend.
    Nog veel plezier, hopelijk nu met meewandelende Belgen.
    Groet,
    Piet en Ellen

  • 12 April 2011 - 20:59

    Bart:

    Ben, mooie verhalen hoor! Ga je nog rondje over spa circuit lopen? Gr Bart

  • 16 April 2011 - 14:54

    Deut En Nan:

    Als ik zo je reisverslagen lees en op mij inlaat werken vraag ik me af of ik ooit een dergelijke tocht zal gaan maken .Liever zit ik in sauna en aansluitend met een biertje in mijn hand.Deze gedachte komt zeker omdat ik een pensionada ben.Wat een onderneming om zo'n reis te voet te maken.Heerlijk in de buitenlucht genieten van de natuur en de mensen met hun eigen verhalen,je zult onderweg nog veel avonturen beleven,nog een paar stappen tegaan en je hebt je doel bereikt. WE kijken uit naar je volgende verhalen.
    Hou vol en succes.
    Liefs, Deut en Nan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 40702

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: