Vianden of all places - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Vianden of all places - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Vianden of all places

Door: Ben Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Ben

22 April 2011 | Luxemburg, Vianden

Hallo allemaal,

In Vielsalm had ik me tot doel gesteld om de Pasen te vieren in Vianden. Er liggen hier tenslotte veel herinneringen, vooral bekend bij de motormuizen en Karin!
Met dank aan hotel Hof van Holland (de enige plaats met Internet).
Ik verplichtte me daardoor wel om ca 80 km in 3 dagen af te leggen. Jullie zullen wel zeggen: wat heeft die Ben een mazzel met het weer, maar ik heb die klotezon de laatste dagen regelmatig vervloekt, kan ik je zeggen!
Na Vielsalm kwam ik gelijk weer in Duitssprekend gebied, veroverd op de Duitsers na WO1. Overnachting in Gasthaus te Burg Reuland, kompleet met Schlagermuziek. De etappe daarna naar Dasburg was bijzonder mooi, vooral de kloof van de Our. Regelmatig even een stop langs de rivier voor verkoeling. Overnachting in een echt Motormuishotel (Daytona) was natuurlijk wel leuk. Luxemburg is het 4e land op mijn trip en de Lux wandelbond weet hun paden uit te zetten: Wat een ongelofelijk zware route tussen Dasburg en Vianden zeg! Vlakke stukken waren er niet, na 100m daten volgde er gegarandeerd weer 100m klimmen. De paden waren erg slecht en soms gevaarlijk. Moest ook meerdere keren de rufgzak afdoen om onder een omgevallen boom door te komen. En dan die hitte! Gisterenavond om 18:30 had ik Vianden bereikt en 2 liter water en een fles Extran verbruikt.
Tijd voor een rustdag dus! Vanmorgen al het kasteel bezocht en nu wat bekende lokaties bezoeken zoals de camping en misschien pootje baden in de Our.
Morgen nog een etappe naar Diekirch en dan gaan we weer op huis aan.

Groeten
Ben

  • 24 April 2011 - 10:27

    Cees...:

    Idd leuke herinneringen als ik aan Vianden denk. Kom er er de laatste tijd weer jaarlijks terug op de Pan en dat blijft gewoon nog steeds erg leuk. Het kasteel staat ook nog steeds op het lijstje maar dichterbij als de weg erlangs heen ben ik nog niet gekomen. We spreken elkaar wel weer in de lage landen. gr Cees

  • 24 April 2011 - 10:40

    Karin:

    ja dat zijn zeker leuke herinneringen aan Vianden. We zouden nog steeds eens met alle motormuizen een nachtje op de camping doorbrengen.
    Wie weet brengen we dan ook een een bezoekje aan het kasteel wat er nooit van gekomen is.
    Tot van de week het is toch best snel gegaan. groetjes Karin

  • 24 April 2011 - 12:21

    Kees Neve:

    Dus gehaald Vianden. Ik ken het traject Dasburg naar Vianden, maar dan met de fiets. Gaat voornamelijk door het dal, maar af en toe ook flinke klimmetjes. Vianden, altijd de zware fietsklim bij de brug meteen rechtsaf richting stuwmeer. Over de kasseienstrook in het dorp, met rechts en dan weer links het kasteel.
    gr. vanuit warm Leiden (24.5 graden)
    Kees

  • 24 April 2011 - 13:45

    Inga:

    groetjes uit B & B Basotti en nog een fijne trip verder

  • 25 April 2011 - 10:18

    Nel En Jos:

    Ook wij hebben goede herinneringen aan Hof van Holland en aan Vianden.
    Kan me goed voorstellen dat de zon niet altijd je vriend is geweest.
    Hebben gisteren weer een uitbundig kunnen juichen in de Arena, wel 7 keer !
    Geniet van de laatste loodjes en tot gauw.

  • 25 April 2011 - 11:07

    Johan:

    ook nog eens n reactie plaatsen. bijv; over dat het zo warm is, zou ik niet doen.het tegenovergestelde; het zou zo hard kunnen regenen.lang geleden.mijn herinnering ,bier drinken op t terras na aankomst in vianden. ik zou er blijven groeten johan

  • 25 April 2011 - 17:52

    Ben Timmerman:

    Ik zit dus aan die kasseienstrook in Vianden. Lijkt of het een beetje juppieplaats wordt met net even teveel Porsches. Toch nog leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 40708

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: