Uitrusting - Reisverslag uit Vielsalm, België van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Uitrusting - Reisverslag uit Vielsalm, België van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Uitrusting

Door: Ben Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Ben

20 April 2011 | België, Vielsalm

Hallo allemaal,

Vandaag rustige etappe van slechts 16km naar Vielsalm met alleen in het begin 200m klimmen. Verder een haast saaie etappe door uitgestrekte bossen, maar als je dan stopt is het wel echt stil! Alleen de vogeltjes fluiten en een specht gaat tekeer. Wel een Appelvink gezien vandaag, maar nog geen groot wild; Waarschijnlijk te warm voor die beestjes...

Nu ca 550km van Den Haag en dat heb ik gelopen op CAT B schoenen, een absolute must met zware bepakking en in heuvelachtig gebied! Voor 's avonds de Crocs, weegt haast niks en je kan er ook nog een paar km op lopen als het moet. Wandelstokken kende ik niet, maar gebruik ze nu dagelijks als het onverhard of steil is. Heeft me zeker een keer voor een valpartij behoed. (Ben trouwens ook een keer met m'n buik in de wandelstok gelopen, niet zo prettig...). Ereader mee voor de boeken, in een woord perfect!

Vanaf morgen een paar lange etappes, omdat ik met de Pasen in Vianden wil zijn. Morgen een dikke 25km naar Burg Reuland, waar ik al een hotelletje gereserveerd heb (in het Duits, wat een verademing!

Nu ga ik nog wat foto's (proberen te) plaatsen.

Tot de volgende update!

  • 20 April 2011 - 14:02

    Kees Neve:

    Appelvink, leuke waarneming Ben, staat nog niet op mijn lijst. Er is er kortgeleden door iemand 1 waargenomen in Leiden en wel in de Hortus Botanicus. Vaste gast daar.

    Vanochtend fietsend langs het Valkenburgse meer hoorde ik de leuke ratel van de Sprinkhaanzanger in het riet aan de oever. Het is net een wekker die afloopt. Er was nog even twijfel of het niet een Snor is, maar via andere spotters op Waarneming.nl kwam ik tot de conclusie dat het gaat om een Sprinkhaanzanger. Schuwe vogel, weinig aan te zien, er is maar weinig over deze vogel bekend.

    Cat B schoenen is denk ik wel nodig, vooral in combinatie met ruig terrein en redelijk gewicht door zwaardere rugzak.

    Als ik van Den Haag naar Leiden fiets hangen er sinds kort in de bushokjes reclame posters van goedkope aanbieding voor vluchten vanaf Schiphol. Een daarvan is:

    Voor 99 Euro vliegen naar Nice.
    Met grote letters :-)

    groet vanuit het warmste plekje van Europa (24.4 graden celcius):
    Kees

  • 20 April 2011 - 14:49

    Arno:

    Hou nou eens op over die Crocs!!!

  • 20 April 2011 - 14:55

    Alex:

    Rest van familie letterlijk ondergedoken in Egypte. Daarom mijn reactie! Duits is toch wel veel gemakkelijker dan Frans. Helaas voor jou kom je Duits na Luxemburg hooguit nog tegen in de Elsass of ligt dat niet op de route? De Waalse Pijl heb je ook gemist of red je Luik-Bastenaken-Luik nog? Is bij jou in de buurt!
    Groet en succes,
    Alex

  • 21 April 2011 - 05:26

    Cees...:

    Zomaar wat gedachten spinsels:
    En ik maar denken dat krocko's je benen er af eten.
    Frappant dat je met een ereader in je oor ook nog de vogeltjes hoort fluiten.

  • 21 April 2011 - 17:19

    Maarten:

    nu Ben gaat alles naar wens?
    je mist je wandelmaatjes zeker??
    je hebt wel geluk met het weer.
    die appelvink zat zeker vlakbij de blinde...?
    je zal het niet geloven , maar ik heb een vogelgids aangeschaft.
    veel plezier en geniet van de natuur, en de Belgische pilskes!!

    gr Maarten

  • 22 April 2011 - 16:56

    Hans En Ina:

    Hoi Ben, heb weer genoten van je mooie foto,s, de ardennen is ook zo mooi. Wat is precies je eind doel voor deze eerste maand?
    Als ik de adere berichten lees vermoed ik Luxenburg.En wanneer stop je dan op 30 april of als je je doel bereikt hebt?
    nog veel\ plezier gr Hans en Ina

  • 29 April 2011 - 13:21

    Jolijn:

    Leuk om je foto's nog even te zien. Het is daar een heel stuk groener dan in Egypte!
    En nu is iedereen weer thuis: haha en bijna weg!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 40700

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: