Langs de Belgische abdijen - Reisverslag uit Tongerlo, België van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Langs de Belgische abdijen - Reisverslag uit Tongerlo, België van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Langs de Belgische abdijen

Door: Ben Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 April 2011 | België, Tongerlo

Eindelijk een bibliotheek gevonden, waarop ik een bericht kwijt kan. Foto's plaatsen niet mogelijk en de Belgische toetsenborden zijn ook anders.
De eerste 125 km zitten erop en het is een mooie tocht tot nu toe met wel wat pijntjes hier en daar. Toen ik jl. vrijdag de rugzak opdeed dacht ik niet dat ik het zou redden, maar alles went: Pijn in voeten gingen over naar de bovenbenen, waarna er ook drukplekken en schaafwonden ontstonden op middel en sleutelbeen. Die pijn lijkt nu minder maar de blaar op mijn hiel baart wel zorgen.
De tocht is heel mooi, vlak nog, door diverse natuurgebieden en boerengehuchtjes. Lekker weer dus broodje bij de bakker en in het veld opeten. Overnachtingen zijn soms een uitdaging: Bij Wuustwezel dacht ik een B&B vlakbij de route te hebben, maar uiteindelijk moest ik nog 6km langs een gevaarlijke provinciale weg marcheren (en dat na 25km lopen). Vervolgens kon ik de fiets van de boer lenen om naar een restaurant te gaan en de volgende ochtend lammetjes de fles geven, waarna de boerin me weer op de route afzette. De moeite waard dus!
In deze streek staat er ook elke avond weer een ander Belgisch biertje op tafel, oa heb ik de abdijen van Westmalle en, vandaag, Tongerlo, bezocht.
Nu in een spartaanse jeugdherberg, genaamd Boswachtershuis met slaapzalen uit de jaren 60, maar dat mag de pret niet drukken.
Morgen nog een etappe en dan maar eens een rustdagje inbouwen.
Hoi!

  • 05 April 2011 - 15:59

    Cees...:

    Is toch weer eens wat anders lammetjes de fles geven. Zoals alles went, went wellicht een blaar ook wel ;-) Sterkte!

    gr uit nwv

  • 05 April 2011 - 18:13

    Hans En Ina:

    Hoi Ben, wat leuk dat je deze verslagjes stuurt dan kunnen we je een beetje volgen. ik heb veel bewondering voor je dat je dit soort dinegen in je eentje onder neemt.
    Leuk als je zo,n ervaring hebt bij zo,n boeren bedrijf, lijkt me enig en dat niet alleen voor het flesje aan de lammetjes.Ben heel benieuwd wat we verder nog tegen komen in je verhalen.veel plezier,groetjes Hans en Ina

  • 05 April 2011 - 20:48

    Jolijn:

    Ha Ben!
    Leuk om een update te krijgen! Lijkt me pittig vooral met de rugzak. Wij zitten hier in Den Haag, nog met dozen gestapeld 4 hoog, maar genieten van ons eigen huisje!

    Veel succes de komende dagen!

  • 05 April 2011 - 21:13

    Arian:

    He Ben!

    Nu dan toch eindelijk een eerste bericht. We doen het je niet na met 15 kilo op de rug. Hoop dat de pijntjes en de blaar snel over gaan. We hebben net de verhuizing van Jolijn achter de rug. "De ploeg" was weer compleet; Jorick en Bart sjouwden en Alex en ik mochten weer een dagje Paxkast bouwen. Ze hebben een leuke plek in Den Haag. Geniet van de vrijheid en ruimte.


  • 05 April 2011 - 21:56

    Neve:

    Dag Ben,
    mooi berichtensysteem is dit. Je krijgt een goed idee waar je zit en wat de ervaringen zijn. Even door de eerste pijntjes heen prikken. Rugzak moet op een gegeven moment als een jas gaan zitten. Blaren: second skin altijd goed. SAT op de rails zetten. Rene stribbelt tegen, wat is het nut van SAT. Volgens hem is er straks geen beheer om SAT te ondersteunen. Zat gezegd over SAT. We vernemen wel de volgende update. Wel een aparte manier van reizen. Herken ervaringen van mijn fiets en wandeltochten in verleden.
    gr. Kees

  • 06 April 2011 - 15:16

    Mieke:

    Hoi Ben,
    Leuk dat we je kunnen volgen.
    Zo te zien is het af toe wel even doorbijten.
    Je treft het met de weersomstandigheden en mensen onderweg.
    Succes !

  • 07 April 2011 - 09:08

    Phylloscopus:

    Ben, ik had doorgegeven, dat ik mij ook had aangemeld bij waarbenjij.nu Dit adres heb ik weer afgemeld. Door mij op te geven onder deze naam en woonplaats kunnen misschien straks lieden zijn die denken: die is niet thuis, laten we even naar zijn huis gaan... Dus heb ik mij opnieuw aangemeld onder een pseudoniem of alias: phylloscopus.waarbenjij.nu
    Afkomstig van Phylloscopus Trochilus, ofwel onze grote vriend de Fitis. Waarom de Fitis, welnu omdat dit ook een reiziger is (tussen Europa en Afrika).
    Groet: Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 40710

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: