Rustdag in Pontarlier - Reisverslag uit Pontarlier, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Rustdag in Pontarlier - Reisverslag uit Pontarlier, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Rustdag in Pontarlier

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

22 Mei 2015 | Frankrijk, Pontarlier

Eeen donderend geraas in het anders zo rustige dal; 3 Mirages razen op ooghoogte (ca 200m) voorbij en slalommen weg door het dal. Hopen dat die FRansen beter kunnen vliegen dan autorijden...
Inmiddels een aar dagen verder en nog steeds door het dal van de Doubs aan het hiken. Inmiddels ruim 250km op de klok. Gisteren 3 nachten geboekt in Pontarlier, vandaag nog een etappe naar de stad zonder bagage... en morgen rustdag! Stuk kouder, maar nog steeds prima weer en ik mag waarachtig niet klagen!... toch doe ik dat wel eens, bijv:
- Als de beschrijving in het boekje zegt ¨pad volgen over 2km¨ waar had moeten staan ¨zeer steil klimmende pad volgen over 2km¨
- Bospaden die door houthakkers aan gort zijn gereden een een onbegaanbare modderpoel zijn geworden
- Rotspaden met vuistgrote keien, waar je om de haverklap wegglijdt en zwikt
Maar ook veel genieten van bergweiden, uitzichten, groot en klein wild en de rivier.
De uitrusting dan nog even: Ademende kleding heel belangrijk; bij klimmen ga je zweten en koel je eenmaal boven heel snel af, de ademende kleding voert het heel snel af. De schoenen die ik heb zijn fantastisch; af en toe denk ik dat ze dwars door midden gaan, maar ze geven geen krimp! Stokken onmisbaar, gebruik ik altijd zodra onverhard... en natuurlijk de onvolprezen Crocs voor 's avonds!
Ik zit weer in een Mediatheque en ga proberen of ik foto's over kan zetten. (ja lukt, ook nog van vorige verslag)
Morgen maar eens kijken waar ik uit ga komen voor de terugreis na nog een aantal dagen lopen. JoyeuX Pinksteren!

• 22 Mei 2015 - 17:20

Arno:

Ja hoor, ik dacht al waar blijven de Crocs...

• 22 Mei 2015 - 17:38

Kees Neve:

Toch niet die Crocs met al die gaten er in?? Volgens mij had jij in sjieke variant..
    Je kunt er tegenwoordig met het nieuwste design zo een cafe binnen lopen...

• 22 Mei 2015 - 19:14

Jolijn :

Wat een leuk verhaal weer! Leuk om te lezen waar je zoal over klaagt. Is weer eens heel wat anders dan het werkende leven!
    Misschien kun je een crocs foto sturen naar crocs.nl en aangeven dat je consequent reclame maakt; jaar in jaar uit!

• 23 Mei 2015 - 00:39

Maarten:

Ben,

kom op voor de laatste loodjes
    ik vind het een ware prestatie!
    chapeau monsieur !!

• 23 Mei 2015 - 09:59

Ben Timmerman:

Foto,s kwamen niet goed over,zag ik, nog even opnieuw gedaan.
    Het gaat om de modieuze Crocs, trouwens (moccasins)

• 23 Mei 2015 - 22:10

Johan Ran:

hallo ben
    toch nog n reatie plaatsen , anders komt het er niet van .
    het is wel te laat , maar nog gefeliciteerd met je verjaardag .
    je heb toch wel gezongen voor jezelf . even oefenen
    voor toekomstige motor ritten .
    je reis verslagen zijn leuk , ga zo door .