Le pays Horloger - Reisverslag uit La Chaux-de-Fonds, Zwitserland van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Le pays Horloger - Reisverslag uit La Chaux-de-Fonds, Zwitserland van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Le pays Horloger

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

20 Mei 2015 | Zwitserland, La Chaux-de-Fonds

Geen usb toegestaan in deze bib! (dus ook nog geen foto's)
Lang geleden sinds het laatste verslag, veel kms en hoogtemeters overbrugd na Montbeliard. Prima weer en lekker verbrand (tot gisteren).
Geen geklooi meer met bussen en treinen om op de route te komen, maar gewoon gaan en maar hopen dat er ergens plaats is om te overnachten. De afgelopen 4 dagen elke dag 25+km en vele 100-en hoogtemeters overwonnen,dus lange dagen!
St Hypolithe is een mooi plaatsje (veel motormuizen!) en daarna ging de etappe naar de Zwitserse grens, Na een uitputtende klim in de modder bereikte ik de eerste grenspaal en zette voet op Zwitserse bodem... Mijlpaal!
In Goumois overnachtte ik in een simpel hotelletje op een fantastische lokatie; klassieke grenspost naast brug aan rivier (Doubs). Daarna 2 dagen langs de wilde rivier gelopen, op zoek naar ijsvogels die ik wel hoorde maar niet zag :-( (Wel veel ander wild en gevogelte).
De avond voor mijn verjaardag kwam ik aan in la Rasse, een stroomversnelling met een hotel... dat gesloten was ! De eerste overnachting in de open lucht dreigde, maar toen ik water vroeg bij een boerderij verwees de boerin me naar een lokatie in Zwitserland, kmtje verderop. Dat kmtje bleek een levensgevaarlijke bergweg met tunnels, maar de lokatie klopte gelukkig ( en geen verkeerde ook!)
Op mijn verjaardag weer een lange etappe langs de Doubs met een mensonterende klim van 400m om de kloof uit te komen, daarna enkele kms bovenaan te lopen en vervolgens weer honderden meters af te dalen naar de rivier (wat heeft dit voor zin mensen?)
Het verjaardagskado bestond uit een boottochtje van 6km over de rivier naar Villers-le-lac, waardoor ik de laatste kms kon relaxen.
Nu is het weer omgeslagen, veel regen en koud ( eergisteren 28gr, nu 8). Ik heb besloten een noordelijke variant van de route te nemen (ivm overnachtigen) maar had de pagina's uit het boekje niet bij me. Zojuist heeft het meisje uit de bib het boekje opgezocht en de pagina's gekopieerd, prachtig toch?
Vandaag niet al te veel kms maken tot Morteau en vroeg stoppen.
Bedankt voor alle reacties en felicitaties! Je reviens!

  • 20 Mei 2015 - 10:49

    Jolijn:

    Dat klinkt als een heel avontuur. Bijna een verjaardagsontbijtje in open lucht. Ik ben blij dat je toch een hotel hebt kunnen vinden.
    Veel succes komende dagen door Zwitserland! En natuurlijk nog van harte!

    Groeten
    Jolijn

  • 20 Mei 2015 - 20:23

    Deut:

    Hoi Ben, alsnog onze felicitaties voor je op zeer bijzondere wijze "gevierde" verjaardag. Wij bewonderen je - wat een doorzettingsvermogen - en genieten van je verhalen. Hopelijk wordt het weer snel beter. Lieve groetjes, Deut en Nan

  • 20 Mei 2015 - 20:57

    Peter Timmerman :

    Wat een avontuur. Wel een mooi verjaardagscadeau zo'n boottocht. Jammer alleen dat het maar 6 km was. Nog geen touwladder bruggetjes over ravijnen tegengekomen? Dat is toch ook wel iets voor jou. Geniet nog van je wandelingen. Groetjes Peter en Lucas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 40694

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: