Sauerkraut et Baguettes - Reisverslag uit Schirmeck, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Sauerkraut et Baguettes - Reisverslag uit Schirmeck, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Sauerkraut et Baguettes

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

10 Mei 2013 | Frankrijk, Schirmeck

Alweer een weekje onderweg en nu pas het eerste bericht. Afgelopen week was een tocht door de stilte. Het eerste hotel in Nancy was nog druk, daarna bus naar Chateau-Salins, waar Karin me vorig jaar opgehaald had. Met gemengde gevoelens op pad na vorig jaar. Zware etappes met dagafstanden van ruim 25km en een zware beklimming: 800m de Col du Donon op. IK zit nu echt in de Vogezen!
Weer een paar rare overnachtingen gehad: Een op een kasteel, waar ik de enige gast was en de kasteelheer me aan een kasteeltafel wat eten voorschotelde. 's Nachts luguber, pikkedonker en roepende uilen buiten, verder niets. Daarna in een 1000 jaar oude hoeve, waar zelfs de gastheer en gastvrouw niet aanwezig waren! 's Nachts naar de wc was horror met overal krakend hout.
Veel last gehad van een blaar; mensen, gebruik nooit blarenpleisters, want die maken het alleen maar erger! Het hele vel wordt erqf getrokken en je loopt de hele dag tegen ruw vlees aan te schuren...
Wat een prachtig stuk door het Etang-gebied met de opdoemende Vogezen. Daarna klimmen en af en toe een stil dorpje. Toch weer genieten, maar er zitten nu weer ruim 100km op de teller. Nu nog een nachtje in Straatsburg en morgen weer op huis aan. Volgend jaar verder, want Nice is nog ver. Au revoir!
Oh ja, ook nog wat foto,s erbij.

  • 10 Mei 2013 - 17:42

    GOBB:

    Beste MM,

    Het doet me goed je zo te zien zwoegen, maar niet klagen want het is en blijft een hele uitdaging en experience waar je later met plezier aan terug zal denken!'

    morgen gaan we op weg naar Rome met de familie; lijkt me erg leuk.
    nu tot mails maar weer
    sterkte met de profcoach;AZ heeft de beker gewonnen

    gr

    Maarten

  • 10 Mei 2013 - 17:56

    Karin:

    Hoi Ben

    Dat heb je toch maar weer voor elkaar, ondanks de blaar waar je last van hebt.
    Op naar de volgende keer want Nice is nog een eindje verder.

    groetjes karin

  • 10 Mei 2013 - 18:04

    Jos En Nel:

    Leuk om weer te lezen en prachtige foto's!
    Groetjes en tot volgende week zondag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 40779

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: