De stad van Peugeot - Reisverslag uit Montbéliard, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu De stad van Peugeot - Reisverslag uit Montbéliard, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

De stad van Peugeot

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

15 Mei 2015 | Frankrijk, Montbéliard

Een voordeel van het wandelen is dat de topografische kennis aardig wordt bijgespijkerd. Zo zal ik het Rhone-Rijnkanaal voor altijd weten te liggen. Geen bus van Nommay naar Montbeliard (Hemelvaart) waardoor ik een kaarsrechte 7km langs dit kanaal moets wandelen :-(
Landschap is totaal anders met boerendorpjes en glooiend lanschap. Af en toe een enkele klim van een paar 100 meter. Een plaquette gaf zelfs al de ligging van de Eiger aan en inderdaad: hoge toppen, heel in de verte!
Verder te kampen gehad met behoorlijke hitte, zelfs een keer moeten bedelen om water bij een huis (wat kan water toch heerlijk smaken! maar nog net niet zo lekker als het biertje na aankomst!)
De hitte is na een paar zware onweersbuien ('s nachts gelukkig) weer verdreven. Nu wat wisselvallig en rustdag alhier, een bezoekje aan het Peugeot-museum schijnt de moeite waard te zijn. Morgen weer verder om de zuid.
Bedankt voor de reacties!

• 15 Mei 2015 - 10:40

Ellen:

Niet alleen jòuw topografische kennis wordt beter, ook die van ons.
    Veel plezier op deze rustdag en we blijven je volgen.
    groetjes,Piet en Ellen

• 15 Mei 2015 - 11:23

Jolijn :

Uiteraard lezen wij ook dit jaar weer mee. Wat een afwisseling, zon en sneeuw. Je komt natuurlijk ook steeds zuidelijker.
    Jammer dat Cowdy niet mee is, want vragen ons af wat hij zou doen tegen brommende herten en de geitjes ;).

Succes!

Groetjes,

Atze en Jolijn

• 15 Mei 2015 - 19:34

Maarten:

Je bent en blijft een ksnjer Ben
    wat een doorzettingsvermogen!
    Wel genoeg water meenemen mr. T.

Gr. Maarten

• 16 Mei 2015 - 12:54

Peter:

Veel plezier en succes gewenst.

• 16 Mei 2015 - 14:25

Bertie En Arian:

Ha Ben,

In Laren lezen we nu al je verslagen. Het is weer een heel afwisselende reis zeg met af en toe zwaar afzien lijkt ons. Ma vindt het eng dat je al die klimpartijen helemaal alleen doet, maar gelukkig weet jij wel goed waar je mee bezig bent :-)
    Vanmiddag worden de boodschappen voor de verjaardag gedaan. Hopelijk zit het weer mee en kunnen we toch ook nog even buiten zitten.
    Nou Ben, we hopen dat je nog veel mooie dagen hebt en we vinden het heel knap dat je dit weer allemaal doet! Geniet er maar lekker van.

Liefs,

Ma en Arian

• 18 Mei 2015 - 16:26

Marry:

Dag Ben

Leuk om je reisverslagen te lezen.
    Een goede verjaardag gewenst op 19 mei.

Veel succes en de groeten van tante Marry.

• 19 Mei 2015 - 06:15

Danielle:

Hoi Ben,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er maar een rustige dag van.

Succes en tot binnenkort, Danielle

• 19 Mei 2015 - 07:08

Hélènev.winden:

Hai Ben
    Van harte gefeliciteerd:-)
    Maak er een mooie dag van.

• 19 Mei 2015 - 11:55

Alice En Edie:

Wat vervelend je verjaardag in de bittere kou, bij een armoedig kampvuur te moeten vieren met in je achterhoofd de wetenschap ook het songfestival te moeten missen.
    Daarom

Van Harte Gefeliciteerd

Alice en Edie

• 19 Mei 2015 - 19:38

Hans En Ina:

Hoi Ben, van harte gefeliciteerd met je verjaardag [en met je moeder], ik had vanmorgen vroeg al een app. gestuurd aar begreep van Kaar dat je ergens in een klein gehucht zit waar niet heel veel bereik is.
    Ik vind het weer een top prestatie al dat wandelen door weer en wind en dal en berg.
    ik begreep dat je nu een klein stukje in Zwitserland bent, kan alleen nog niet echt vinden waar precies.

nog veel wandel plezier en een fijne verjaardags avond.

• 19 Mei 2015 - 23:50

Teun:

Hoi Ben,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Goede voortzetting met mooi weer.
    Vr. groet,
    Teun