Pittige top! - Reisverslag uit Belfort, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Pittige top! - Reisverslag uit Belfort, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Pittige top!

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Mei 2015 | Frankrijk, Belfort

Alweer een paar dagen verder; Na een overnachting in het schitterende "Rouge Gazon", van alles en iedereen verlaten, moest ik me gisteren klaarmaken voor een zeer zware dag. Ik zal altijd bewondering blijven houden voor diegenen die te voet de Ballon d`Alsace hebben beklommen: Puur afzien! Het boekje sprak al optimistisch van een "zeer zware klim, met sneeuw onmogelijk".
Maar ook zat ik op het meest natte plekje van Frankrijk..... in de hitte en met prachtige uitzichten! Vroeg op pad en veel ontmoetingen met Herten en reeen; eentje begon een soort van naar me te blazen.
Na een lange aanloop torent opeens de top voor je neus, het lijkt op een verticale wand, klimmen wordt steeds steiler en uiteindelijk letterlijk op handen en voeten bereikte ik de top. Het eerste wat ik zag was een bejaard echtpaar op een bankje die gewoon met de auto waren gekomen :-(
Na een croque monsieur volgde een zeer lange afdaling (900m) en bereikte ik pas aan het begin van de avond Giromagny. Totaal uitgeput en geen hotel aldaar, dus volgde nog een ingewikkelde busrit naar Belfort, waar ik een hotel bij het station vond. Nu weer terug naar het punt van gisteren voor een vlakker vervolg van de tocht, want de Vogezen liggen definitief achter mij. Groeten Ben (met heel veel zon!)

  • 13 Mei 2015 - 15:36

    Kees Neve:

    Pittige etappe zo te bezien. Wel wat anders dan een dagje hydrografie. Hotel is er niet als je er aan toe bent. Ken dat gevoel. Het blijft koel de komende tijd. Ideaal wandelweer...

  • 13 Mei 2015 - 15:45

    Deut:

    Hoi Ben, wat bewonderen we je doorzettingsvermogen en genieten van je verhalen. Ga zo door, jammer dat wij dat oudere echtpaar niet waren (ha,ha). Succes, hou vol, groetjes, Deut en Nan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 40658

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 24 Juni 2016

Van Noordzee naar Riviera 2016

05 Mei 2015 - 05 Mei 2015

Van Noordzee naar Riviera 2015

03 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Van Noordzee naar Riviera 2014

05 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Van Noordzee naar Riviera 2013

14 April 2012 - 06 Mei 2012

Van Noordzee naar Riviera 2012

02 Januari 2011 - 26 April 2011

Van Noordzee naar Riviera 2011

Landen bezocht: