Hoog-Vogezen: Veel zon en af en toe sneeuw... - Reisverslag uit Le Bonhomme, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu Hoog-Vogezen: Veel zon en af en toe sneeuw... - Reisverslag uit Le Bonhomme, Frankrijk van Ben Timmerman - WaarBenJij.nu

Hoog-Vogezen: Veel zon en af en toe sneeuw...

Door: Ben Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Ben

11 Mei 2014 | Frankrijk, Le Bonhomme

Alweer een paar dagen verder en inmiddels diep doorgedrongen in de Hoog-Vogezen. Heel wat anders, ruiger, kouder! Mensen, let erop dat je hier voldoende Sultana's en cash geld meeneemt! Er is niets en van credit cards hebben ze hier nooit gehoord! Gelukkig spreken ze vaak wel Duits en dat is een groot voordeel!
Vanuit Chatenois verder via de wijnhellingen naar Thannenkirch getrokken, alwaar & boerenbedrijf nog wel een gast wilde ontvangen. Vanwege Fr bevrijdingsdag was er ook een restaurant open, zodat ik niet met lege maag naar bed hoefde. Dat was 8 mei, sindsdien heel veel klimmen en dalen: 700 up, 500 down om weer in een plaatsje te komen.
Het hoogst gelegen plaatsje in de Vogezen is Aubure (800m) en meestal wandel ik boven de 1000m, vandaag weer een record: 1320m.
Ontmoetingen met zwijnen gehad en veel gevederde vrienden. Rond de top van de Tete des Faux een slagveld uit WO1, alsof ze het gisteren verlaten hebben, met prikkeldraad en al.
Heel mooi weer gehqd tot vandaag aan toe: Veel zon en bovenin natuurlijk koud... tot vanmiddag, om 2 uur nog in de zon een Sultana te eten (mijn laatste), een uur later lipe ik in een sneeuwjacht een col over; half bevroren aangekomen in Col de la Schlucht, hotel vol, 2km langs drukke weg naar het zeer luxe hotel waar k nu zit en zojuist 6-gangen diner heb afgesloten. Tot zover, morgen 900 meter daten, maar eerst nog le Hohneck!
A bientôt!
PS Foto's overzetten mislukt vanwege te trage verbinding, jammer!

• 11 Mei 2014 - 22:26

Deut:

Wat een tocht met sneeuw (die wij dit jaar niet gezien hebben) en.... heel veel zon. We bewonderen je doorzettingsvermogen en genieten van je reisverslagen. Hou vol, groetjes, Nan en Deut

Ben

Op 2 januari 2011 ben ik gestart met een wandeltocht van de Noordzee naar de Franse Riviera. De tocht loopt via de GR5 vanaf mijn huis in Den Haag naar Nice. Afstand ca. 2500km die ik in etappes ga lopen. Gepland was elk jaar ca een maand met een geplande aankomst in juli 2014.... vergeet het maar, ik ben pas net over de helft van de tocht!

Actief sinds 20 Feb. 2011